MUĞLA İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Kodlama Ve Robotik Eğitimi Projesi

21. Yüzyıl çocuklarının dili: Kodlama

21. Yüzyıl çocuklarının dili: Kodlama

   Okuma, yazma, problem çözme gibi eğitimin hedeflediği temel becerilere 21. yüzyılda bir yenisi eklendi.
   Dijital kültürün ortak dili olan kodlama, bilişim okur-yazarlığının temellerinden biridir. Kodlama eğitimi, 21. yüzyıl becerileri ile donatılmış, teknolojiyi daha etkin kullanabilen, problem çözme ve ürün geliştirme yeteneklerine sahip bireylerin eğitiminde artık önemli bir yere sahiptir. Öğrencilerin kendi geleceklerini planlamaları için imkânlar sunar.
   Hayatımıza çok hızlı ve her yönden dâhil olduğu günümüzde teknolojinin sahip olduğu fırsatları ve tehditleri iyi anlamak herkes için önemli hale gelmiştir. Hızlı bilgi artışı toplumların da hızlı değişimini ve gelişimini beraberinde getirmektedir. Günümüzde okuma-yazma bilen, aritmetik bilgileri olan kişileri tanımlamakta kullanılan eğitimli insan tanımı da değişimden etkilenmiştir.
   Bu tanım içinde kendine yer edinen kodlama becerisi, bilişim teknolojileriyle iletişim kurmak için kullanılan bir dildir. Kısaca kodlama; bilgisayarlara, adım adım verilen talimatları izlemelerinin ve onların tam olarak ne yapmaları gerektiğinin söylenmesidir.
   Verilen, istenen ve çözüm aşamalarından oluşan temel kodlama mantığı giderek günlük hayatın önemli bir parçası haline gelmektedir. Dolayısıyla, bu becerinin küçük yaşlardan itibaren çocuklarımıza verilmesi gerektiği inancındayız. Bu inanç doğrultusunda FATİH Projesi kapsamında öğrencilerin kodlamayı öğrenmelerini destekliyoruz.

Kaynak: EBA
İlgilisine: 

Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü. Fatih Projesi Koordinatörlüğü. Menteşe Merkez MUĞLA - 0 252 280 48 48

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.