MUĞLA MEM Kodlama

‘kodla{MUĞLA}’ PROJESİ BAŞLADI "Kodlayıver Gari"

Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü Fatih Projesi İl Koordinatörlüğü’nce hazırlanan, okullarda kod okuryazarlığı bilincinin yaygınlaştırılması ve robotik atölyelerin kurulmasının sağlamasını hedefleyen Kodla {MUĞLA} Projesi’nin çalışmaları, proje tanıtımı ile Muğla ilinde görev yapan resmi ve özel okullardaki tüm bilişim teknolojileri öğretmenlerinin eğitime alınmasıyla başladı.
‘kodla{MUĞLA}’  PROJESİ BAŞLADI   "Kodlayıver Gari"

Günümüz teknolojilerindeki hızlı gelişimin etkisi ile birçok alanda yıkıcı inovasyon olarak isimlendirilen etkili bir değişim-gelişim ve yeni yöntemler oluşturma süreci başlamıştır. Bu alanların başında eğitim dünyası gelmektedir. Eğitim artık ulusların gelecek yüzyıldaki dünya genelinde gelişmişlik sıralamasında ki yerini belirleyen en önemli değişken olmuştur. Özellikle de gelecekte ortaya çıkacak olan meslek gruplarında ki açığı kapatacak olan insan gücünü ortay çıkaracak olan en önemli belirleyici etmendir. Dünya ekonomik formunun yayınlamış olduğu iş gücü raporu doğrultusunda önümüzdeki 20-25 yıllık süreçte açığa çıkacak iş gücünün en önemli temel becerileri arasında kodlama ve temel algoritma becerileri gösterilmektedir. Zaten dünya genelinde en büyük 10 şirkete bakıldığında da bunlardan 6’sının yazılım sektöründen olması bu durumu destekler niteliktedir.

Analitik düşünme, eleştirel düşünme, problem çözebilme, tasarım odaklı düşünme gibi önemli becerilerin önemi tüm dünya tarafında farkına varılıp bu yolda eğitim sistemlerinde değişimler yapılmıştır.  Erken yaşta kodlama eğitimi ve robotik çalışmalar birçok beceriyi erken yaşta çocuklara aşılamak için eğitim sistemlerini şekillendirmektedir. Ezberci sorgulamayan, eleştiremeyen nesiller yerine, 21.yüzyıl becerileri ile donatılmış yeni bireylerin yetiştirilmesi için kodlama eğitimi çalışmaları ülke genelinde de planlanmaktadır. Kodlama sadece bilgisayar bilimleri ile sınırlı olmayıp, disiplinler arası etkileşim açısında da çok önemlidir. Çocuklar erken yaşta algoritmik düşünme becerilerini kazanarak, farklı alanlarda da sorunlarla karşılaşma durumunda yaratıcı düşünme, problem çözebilmeleri kolaylaşacaktır.

“Kodla {MUĞLA} Projesi”, ortaokul ve lise öğrencilerinin, analitik düşünme becerilerinin sebep sonuç ilişkisi kurma ve takım halinde çalışma yeteneklerinin, inovatif düşüncelerinin arttırılıp girişimcilik becerilerinin geliştirilmesi, kod okuryazarlığı bilincinin yaygınlaştırılması amacıyla başlatılmıştır. Bütün bunların gerçekleşmesi için de il genelindeki tüm ilçelerde Kodlama-Robotik atölyelerinin kurulmasını ve sağlamak amacıyla çalışmalar başlatılmıştır.

Projenin ilk aşaması olarak resmi ve özel ortaokul ile liselerde görevli bilişim teknolojileri öğretmenlerine eğitim verilmiştir. 14-15 Şubat tarihlerinde Menteşe ilçe merkezinde, tüm ilçelerin Fatih Projesi ilçe koordinatörleri ve ilçelerden gelen ikişer bilişim teknolojileri öğretmenleri ile kodlama robotik projesi eğitmen-eğitimleri yapılmıştır. 19-20- 21-22 Şubat tarihlerinde de Muğla’ da görevli resmi ve özel okullardaki tüm bilişim teknolojileri öğretmenlerine Kodlama ve Robotik eğitimleri verilmiştir. Proje Muğla ilinde görevli istekli bütün branş öğretmenlerin eğitimiyle devam edecektir. Bu yıl içerisinde Eylül ayı itibariyle kurulması planlanan kodlama atölyelerinde öğrencilerime eğitim verilmeye başlanacaktır.

Proje haberlerini http://kodlamugla.meb.gov.tr ve @kodlamugla #kodlamugla sosyal medya hesaplarından takip edebilirsiniz.

Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü. Fatih Projesi Koordinatörlüğü. Menteşe Merkez MUĞLA - 0 252 280 48 48

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.